11 augusti 2016

Nu har jag gått hemma några dagar och det har varit ganska jobbigt om jag ska vara ärlig. Det här med att "sitta still" är inte riktigt min grej men då jag är ganska begränsad av att en liten bebis inte riktigt samarbetar med sin mor har jag bestämt att göra det bästa av situationen istället. Jag jobbar alltid mot nya mål, jag måste ha något som motiverar mig framåt annars vimlar jag bara runt i en gråzon och blir uttråkad. Om lite drygt en månad kommer vår bebis så nu sitter jag här och funderar mot nya mål att sträva efter! Självklart kommer den första tiden bara gå till att lära känna denna lilla människa, men det förstod du nog =)
 
Mål 1. Komma igång med löpträningen. När jag var yngre älskade jag att vara ute att springa! Det blev nästan som en drog och när jag var i mitt esse sprang jag minst varannan dag, de andra dagarna var jag och pappa ute och gick långpromenader. Att få dra på sig ett par riktigt snygga träningskläder och skor, ett par hörlurar med peppande musik och sen ge sig ut i spåret är balsam för själven, enligt mig. När man sen märker att det går lättare och bättre för varje gång blir man sjukt pepp på att fortsätta!
 
 
Mål 2. Bli snällare mot mig själv. Innan graviditeten var jag så himla hård mot mig själv. Även om jag tränade, åt hälsosamt och hade en helt fungernade kropp så var jag riktigt elak mot mig själv. Jag tyckte jag var tjock, att näsan var för stor etc. Ni vet hur det kan vara ibland. Den här graviditeten har lärt mig en sak och två. Min kropp är helt otrolig, jag bär ett barn som växer och frodas- om inte det är en superkraft vet jag inte vad superkraft är! Jag tror jag var runt vecka 25 när jag började få bristningar. Det började med en liten liten en. Nu är hela magen full men som jag skrev i ett tidigare inlägg- vad gör det? Numera går jag förbi spegeln och varje gång påminns jag att det lilla livet ligger där inne och gottar sig- magiskt!
 
 
 
Mål 3. Vara mer närvarande. Jag är en riktigt mobilnörd. Så fort det är någon slags "paus" så åker den lilla filuren upp. Jag kollar instagram, facebook och mailen. Detta stör mig så mycket, att apparaten har fått ett sånt övertag över mig. Numer lägger jag bort mobilen vid t ex middagar men jag vet att jag kan bli ännu bättre. Hur osocialt är det inte när man umgås med någon och så poff händer "jag ska bara kolla en sak"... Nej, nu ska det bli ändring på det!
 
 
 
Allmänt, Gravid | gravid, hälsa, livsstil, mål, träna | |
Upp