De sista förberedelserna!

11 dagar kvar tills vår lilla tjej är beräknad att komma. Jag jobbar på att få ut henne tidigare då jag verkligen är helt klar med att vara gravid. Jag har älskat det men såhär i slutet är det bara väldigt varmt och tungt. För mig har det varit mysigt och underbart att vara gravid! Att känna de små buffarna till att uppleva ultraljud, höra hjärtslagen hos barnmorskan och att jag och Jonny tillsammans hemma kan ligga med en varsin hand på magen och känna det lilla livet- DET är mysigt och något jag kommer sakna men nu hoppas jag att hon kommer snart. Men nu ska jag inte klaga! Vi har försökt förbereda oss så gott det går på det nya livet som denna lilla bebis för med sig. På bb hotellet som vi förhoppningsvis hamnar på får inte partnern någon mat så idag har vi varit lite effektiva och gjort sjuukt mycket matlådor. Dels som Jonny kan ta med sig men också för första tiden hemma då mat antagligen är det sista man tänker på. Jag gjorde kycklinggryta med ris och imorgon tänkte jag göra storkok igen och då blir det oxrullader med sidfläsk- mums!
Idag passade vi även på att installera babyskyddet i bilen, kändes som att det var på tiden då hon faktiskt kan komma närsomhelst. Som sagt, vi är redo och väntar bara på det lilla livet! 
 
 
Nu ska jag hugga in på andra koppen hallonbladste, har hört att det ska hjälpa till att sätta igång förlossningen så vi testar! Har ni några andra tips? Jag har testat färsk annanas men det verkade inte ha hjälpt något..
 
 
 
 
 
 
Allmänt, Gravid | gravid, hallonbladste | |
Upp