Fullspäckad helg!

Den här helgen har verkligen flugit förbi! I fredags åkte jag på middag med ett gäng härliga kollegor. Vi samlades hemma hos A och gottade i oss massa god mat och efterrätt! Om jag inte hade stor mage innan jag kom så hade jag det definitivt när jag åkte därifrån! Jag fick även en jättefin blöjtårta som tjejerna hade satt ihop, tusen tack =)
 
 
Det var riktigt härligt att få klä upp sig lite, jag har verkligen inte gjort det alls på samma sätt nu i slutet av graviditeten...Förmodligen på grund av att inga kläder passar längre och dessutom känns det inte så jättekul att lägga ned tid och energi på att fixa håret och sminka sig lite extra fint om jag bara ska vara hemma...haha...
 
Igår träffade vi Blomqvist, det stod bowling och middag på agendan. Jag och Jonny konstaterade att senaste gången vi var på bowlinghallen tillsammans var när vi träffades för 8 år sen! Jag tror dock att han har varit där och smygtränat för det gick riktigt bra för honom ;) Efter bowlingen åkte vi till ica för att handla lite till middagen, tanken var att vi skulle ha gjort hemmagjord planka men jag drog latkortet så det blev grillad biff med ungsrostade grönsaker istället men det var också riktigt gott. Till efterrätt skar vi upp lite god frukt och hade lite vaniljglass till. Enkelt och gott!
 
 

Idag är det 15 år sen 11 september attackerna, jag minns att jag var i skolan och vi samlades i gympasalen där vår rektor samlade alla i stor rund ring och samtalde om alla människors lika värde och att vi alla är här på jorden som en enda stor familj. Vi höll en tyst minut för alla de människor som mist livet och till alla anhöriga som på något sätt drabbades av denna hemska händelse. Varje år tänder jag ett ljus för alla de offer och känner en extra tacksamhet över att mina nära och kära mår bra.
 
Var rädda om er.
 
Allmänt | |
Upp